Visita alumnes taiwanesos

Aquest 5 dies que hem compartit amb els taiwanesos, del 29 de març al 2 d’abril, hem viscut una experiència molt positiva, enriquidora i motivadora. Hem pogut viure la importància de conéixer l’anglès i altres llengües per viatjar pel món i fer noves amistats. L’anglès no serveix només per aprovar un examen, sinó que és una eina de comunicació gràcies a la qual hem viscut uns dies fantàstics amb els nostres nous amics.

El professorat sempre intentem fer activitats interessants però la majoria s’obliden amb el temps. Aquesta, de ben segur que la recordarem sempre.

Mireu els comentaris dels alumnes i les famílies a sota de les fotos:

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

“Nosaltres, la família Gou Ramírez  ja som família nombrosa i tenim normes per que tot rulli millor  i el fet de ser dos més  no ens ha vingut de nou. De fet,  ens  agrada tenir sempre gent a casa , amics o família, sempre son benvinguts.
D’aquesta convivència, podem confirmar que l’educació d’aquets nens es excel·lent , el comportament  a casa  amb nosaltres ,  la visita pel nostre poble  per conèixer  els comerços  amb els  companys de l’escola, amb tothom que han pogut conèixer; amb tots han pogut emportar-se un  moment entranyable i un bon  record.  S’han fet estimar.
Sabem que tenim  diferents  maneres  de viure i  cultura  i d’això es tractava: de conèixer-nos una mica.
Els hem convidat a conèixer diferents plats de la nostra regió: calçots que els  han disfrutat molt menjant-los de la manera tradicional;  els caragols que no podien faltar,  cosa que els nens no han tingut cap problema a menjar i desprès  dedicar-nos  una rialla  com dient “no ha passat res. Són bons.” , cosa que a  les professores  els ha costat una mica més , però al final entre “vinga” i  “va” i nervioses gesticulacions els han menjat . Després l’esperat pernil salat: quan el van veure es tornaven bojos.  Ràpidament van treure la Cámara de fotos per immortalitzar aquella pota. A més d’altres plats típics; total, que no tenien cap problema , tot era molt bo, deien .
Vam passar un dia cultural tots junts , van conèixer la nostra  Seu vella. A Bellvís feien la festa de la cultura   amb plantada de gegants, bastoners i castellers un dia rodó.
També reconèixer el seu nivell  d’estudis exactament amb d’angles , cosa que els nostres fills no es queden enrere , de fet  hem pogut gaudir de veure com  es defensaven magníficament.
Això vol dir que estem disposats a acceptar les seves invitacions per tornar-nos a veure.
Creiem  que mútuament ha estat una experiència molt enriquidora  fins i tot en tant poc temps.” Família Gou Ramírez

“Aquest dies amb els taiwanesos  han sigut molt divertits. Quan van arribar crec que ells i nosaltres estàvem molt nerviosos. Ens vam anar acostumant. El primer dia vam fer jocs els hi vam ensenyar els mes populars  com per exemple : la xarranca, l’amagar, saltar a corda i molts més. Ells també ens van ensenyar bastants jocs  però molts ja els coneixíem. Un dels que no coneixeríem era un similar a la bomba, que consistia en que un s’assentava al terra i els altres triaven un mes de l’any, quan l’havien triat començaven a rodar i el del mig dia: “ flower, flower, flower what month open” que vol dir flor, flor, flor quin mes t’obriràs, el del mig anava dient mesos i si dia el que havien triat començaven a correr i el del mig els tenia que pillar, si et pillaven et posaves al mig. El dijous al matí vam anar ensenya’ls-hi  el poble i a la tarda vam anar a la formatgeria del Camps. El divendres vam anar d’excursió a els Vilars d’Arbeca i a la tarda a la banqueta de Juneda. El dissabte al matí vam anar a veure la seu vella, desprès vam anar al carrer major i a la paeria. A la tarda vam anar a Bellvís,  i vam portar gegants i capgrossos i al acabar vam veure els castellers al camp de futbol de Bellvís i el diumenge va ser la despedida.” Clàudia Plana, 6è

“Quan van arribar al cole estava super nerviosa, però quan més nerviosa em vaig posar va ser quan van arribar a casa meva perquè no sabia si els agradaria. Amb els dies ens anàvem fent cada dia més amigues i tot el dia anàvem juntes. Ha sigut una experiència única!” Claudia Serrano,  6è

“Ha estat una experiència molt xula, xulíssima. M’han sorprés les seves costums. A l’hora de menjar s’ho posen tot en un bol i seuen al sofà, en una habitació. No mengen tots junts a taula. A ells els va sorprendre la decoració de les nostres cases. Diuen que de quadres a les parets sols en tenen els rics!
He aprés moltes coses sobre ells i també he practicat l’anglès.
Jo li ensenyava paraules en català i castellà i la Tina m’ensenyava xinès. M’han ensenyat el meu nom en xinès.” Montse, 5è

“Mai m’hagué imaginat poder fer amics de tan lluny.” Andreu, 6è

“He tingut una experiència brutal amb ells. De vegades, no els entenia però m’ho he passat molt bé.” Montse, 5

“L’arribada dels taiwanesos va ser sorprenent, vam passar un temps molt divertit” Hamza, 6è

“He tingut una gran experiència. No m’esperava que em podria comunicar amb taiwanesos.” Eduard  6è

“Va ser una experiència massa divertida. Si tornessin a vindre uns taiwanesos n’acolliria un.” Roger i David, 6è

“Va ser una experiència molt diferent de lo normal ja que a la vegada que apreníem una cultura nova d’un altre país, repassàvem l’anglès” Laia M, 6é

“M’ho vaig passar molt bé amb ells, sobretot amb el Derek que no parava de fer ruqueries i em feia riure.” Ramon, 6è

‘’ Va ser molt divertida l’experiència amb els taiwanesos sobretot poder conèixer les seves tradicions i ensenyar-los les nostres ‘’  Laia D i Ariadna, 6è

“Quan els taiwanesos van arribar, tothom estava nerviós. Quan els vam veure per primera vegada ens vam estranyar molt i els vam anar coneixent amb el temps. Jo em vaig divertir molt.” Sharon, 6è

“Va ser molt divertit quan ens van ensenyar els seus jocs. Ha sigut una experiència molt bonica!” Carmen, 6è

“L’estada dels taiwanesos va ser una experiència magnífica, una experiència màgica” Abril, 6è

“Crec que l’estada dels  taiwanesos a Palau va ser una experiència  única i molt important per a nosaltres. Ens ho vam passar molt bé i va ser molt divertit conèixer gent d’un altre país.”  Claudia F, 6é

“Quan van arribar em vaig posar nerviós, però m’ ha agradat molt.” Eros, 6è

“Quan vam anar a la formatgeria camps  i van haver algunes vegades que rèiem molt amb ells.’’ Antonio, 6è

“Em va encantar que vinguessin els taiwanesos perque vam poder aprendre l’anglès més bé i també vam conéixer els seus jocs preferits. Erem molt xulis! Espero amb moltes, moltes ganes que vinguin l’any que ve. Ha sigut una experiència per mi i la resta de l’escola”   Berta, 5è

“L’arribada dels taiwanesos va ser inoblidable perque vam aprendre moltes coses d’ells. Portaven joguines i una de les que em va agradar més va ser el gorrocócptero del Doraemon.”  Mireia S., 5è

“M’ho he passat molt bé amb ells i els trobaré a faltar. Eren molt divertits, graciosos i feliços. I want to be with them.” Marc, 5è

“M’ha agradat perque hem practicat l’anglès tant ells com nosaltres i vull que es repeteixi l’experiència l’any que ve.” Uriel, 5è

M’ha agradat que vinguin perque he practicat l’anglès i una mica xinès. Vull que tornin l’any vinent perque els vull acollir a casa meva.” Cristina, 5è

“A mi em va agradar perque va ser divertit i perque podíem practicar l’anglès i ens van ensenyar coses que no sabíem.” Xavier R., 5è

“L’any que ve espero que ens tornin a visitar o que els anem a visitar nosaltres. Va ser una experiència molt xula.” Mar S., 5è

M’agradaria que tornessin l’any que ve perque és una experiència inoblidable i, a més, vam aprendre coses de la seva vida.” Raquel, 5è

“Los taiwaneses han venido.
Me lo he pasado muy bien.
No tienen casa, los temos que acoger!
Yo los acojo, me caen muy bien.
Traen juegos divertidos;
Nosotros nunca los hemos visto.
Son muy buenos amigos!” Jesús, 5è

“Sabien molt anglès. M’agrada com parlaven en xinès i com tenien els ulls. Els trobaré a faltar.” Pol, 5è

“Ha estat una experiència única amb la qual he pogut practicar l’anglès i conèixer les seves costums.” Elsa, 5è

“M’agrada molt l’experiència amb ells. He practicat molt l’anglès.” Valeria, 5è

“A mi m’ha encantat
que els taiwanesos
hagin arribat.
Ens ho hem passat fenomenal
i em van dir que s’ho estaven passant super guai.
El seu joc del gorrocòpter
va ser genial.” Marta, 5è

“Els taiwanesos m’han agradat. M’han ensenyat alguna que altra cosa. També em feien una mica de pena quan s’enyoraven de casa seva.” Azahara, 5è

“M’ho vaig passar molt bé a l’excursió perque vam xerrar molt i vam riure.” Julio, 5è

“Va ser una experiència molt bonica. M’agradaria que l’any que ve es tornés a fer, ja que ells també s’ho van passar molt bé.” Anna, 5è

“Lo que més m’ha agradat és quan van arribar a l’escola i tots estàvem molt nerviosos per veure’ls.” Mireia T, 5è

“Per a mi, l’experiència és molt important perque coneixes gent i aprens anglès.” Jordi, 5è

“He tingut molt bona experiència perque he pogut practicat l’anglès amb ells. A més, són molt amables.” Roger, 5è

Galeria | Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

